Published by: 0

Spodaj smo izbrali najpogostejša vprašanja, ki jih postavljate tisti, ki vas zanima digitalna marketinška agencija. Odgovore smo pripravili tako, da bo vaša izbira digitalne agencije, ne samo hitra, ampak predvsem tudi stroškovno smiselna in upravičena. Obenem pa, da boste z delom izbrane digitalne marketinške agencije, zadovoljni tudi na dolgi rok…

Za različne storitve digitalno marketinških agencij (vsebinski marketing, google oglaševanje, optimizacija spletnih strani, amazon prodaja,…) se zanimate najrazličnejša podjetja. Od tistih, največjih, do tistih, ki se šele na pot spletnega trženja, odpravljate. V vsakem primeru je razumljivo, upravičeno in pravzaprav obvezno, da pred samim izborom digitalne agencije, imate odgovore na nekatera vprašanja povezana z vašim digitalnim marketingom, spodaj pa smo zato pripravili odgovore v pomoč pri izbiri agencije.

Kako se izbere agencija za digitalni marketing – napotki po korakih

Najmanj na spodnja štiri vprašanja si je potrebno odgovoriti, ko izbirate agencijo za digitalni marketing. Nekateri interesenti za storitve digitalnega marketinga niti ne vedo natančno kakšno storitev dejansko potrebujejo, drugim, ki so v svetu digitala, prisotni že dlje časa, precej natančno vedo kaj iščejo. V vsakem primeru pa so bolj učinkovita pri svojem digitalnem nastopu tista podjetja, ki natančno definirajo svoje potrebe za digitalni marketing, opravijo primerjalno analizo ustreznih digitalnih agencij, znajo spremljati rezultate svoje agencije in znajo tudi oceniti kdaj je delo digitalne agencije dokončano oz. se naj nadaljuje.

Kako ugotoviti katero digitalno marketinško storitev potrebujete

Najslabše se izbire ustrezne digitalno marketinške agencije lotijo tista podjetja, ki kar čez palec in pavšalno “ocenijo”, da pač potrebujejo digitalno agencijo za svoj spletni nastop in prodajo – a jim ni povsem jasno oz. jim je vseeno, kako in kje bo sploh izbrana digitalna agencija, za podjetje izvajala spletno trženjske aktivnosti.

Digitalni marketing je izredno širok pojem. Vključuje storitve plačljivega Google oglaševanja, oglaševanja na družabnih omrežjih, YouTube marketing, vsebinski marketing, email marketing, spletno analitiko, optimizacijo spletnih strani, itd… Katero področje digitalnega marketinga torej iščete?

POZOR: Če niste povsem prepričani katero področje digitalnega marketinga dejansko potrebujete, ni nemogoče, da vam bo digitalna marketinška agencija, poskušala prodati vse storitve :). In ne gre je kriviti, saj odgovorna marketinška agencija, glede na naročnikov marketinški proračun, lahko “strelja” in trži na najrazličnejših kanalih.

Dosti bolj učinkovita pot do izbire ustrezne agencije za digitalni marketing je, da agencijam posredujete seznam svojih marketinških potreb, ki jih potrebujete, v kolikor pa seznama nimate sestavljenega ali ga ne znate sestaviti, pa je najboljše, če začnete z marketinškimi osnovami.

NAMIG: Osnova digitalnega marketinga NI lepa in všečna spletna stran (grafika in “šminkanje” spletnih strani) pride takrat, ko ima spletna stran znano vsebino in znano ter natančno definirano svoje poslanstvo (namen delovanja). Podrobno o tem kaj je digitalni marketing, kako se ga priučite in katera izobraževanja za digitalni marketing so najbolj učinkovita, najdete na povezavi.Če ne veste kam želite s spletno stranjo oz. s svojim spletnim nastopom, priti (nimate cilja), tja zagotovo ne boste prišli – ne glede na to kako lepa (in draga) je vaša spletna stran. Nič ne pomaga, če je vaša spletna stran ali trgovina, najlepša na tem planetu, če je, v poplavi vseh dnevno na novo nastajajočih spletnih strani, nihče ne opazi.

Kako naredite primerjavo med digitalno marketinškimi agencijami

Ko imate natančneje definiran seznam svojih digitalno marketinških potreb, se pri izbiri najustreznejše digitalno marketinške agencije, osredotočite na ožji izbor. Ta naj ne bo vezan na najnižno ceno in najcenejšo digitalno agencijo na planetu (saj niste podjetnik, ki naroča preko javnih naročil), ampak izbirajte med marketinškimi agencijami, ki imajo preverjeno, dosežene rezultate na področjih trženja, ki so na seznamu vaših marketinških potreb.

Digitalno marketinška agencija, je lahko, odvisno od svoje velikosti in poslovnega modela delovanja, takšna, da v njej sedi 13 ljudi, lahko pa tudi takšna, kjer marketinško delo opravljajo trije. Vsa naročila za izvedbo najrazličnejših marketinških opravil lahko tako velike, kot majhne digitalno marketinške agencije, opravijo znotraj lastnih kapacitet in kadra, lahko pa jih posredujejo zunanjim sodelavcem.

Čeprav ni ne ena, ne druga pot opravljenega dela v marketingu, nujno napačna ali prava, vedite, da boste ceneje in kakovostneje praviloma “prišli skozi”, če med digitalno marketinškimi agencijami pridete direktno v stik z izvajalcem vaših marketinških aktivnosti. Zato priporočamo, da več časa namenite iskanju končnih izvajalcev digitalno marketinških aktivnosti, ki jih vaše podjetje, potrebuje.

Ena od možnosti pri izbiri ustrezne digitalno marketinške agencije je, da med vsemi digitalnimi agencijami izberete takšno, ki že ima naročnike v panogi, v kateri deluje vaše podjetje. Če izberete agencijo v panogi, kjer že ima marketinška agencija naročnike, se prednost izkazuje predvsem v tem, da agencija že pozna nevarnosti in ovire, ki so značilne za panogo vašega podjetja na spletu. Je pa po drugi strani tudi res, da nekatera podjetja izberejo ravno tiste agencije, ki v določeni panogi, nimajo še nikogar – saj je tudi verjetnost favoriziranja enega ali drugega podjetja, v isti panogi, s tem izničena.

Po drugi strani pa spet velja, da v kolikor izberete digitalno agencijo, ki v vaši panogi, marketinško servisira že drugo, vam konkurenčno podjetje, to lahko pripelje do sinergijskih učinkov in do nekih novih poslovnih navez med podjetji, ki imajo istega upravljalca svojih marketinških aktivnosti. Lep primer je npr. spletna stran podjetja Kreal, ki prodaja otroška igrala, za marketing na internetu pa uporablja agencijo, ki sicer tudi sama zelo intenzivno deluje na področju programov za otroke.

IZBIRA DIGITALNE AGENCIJE

Nedvomno je za potrebe brandinga, smiselno pri izbiri digitalno marketinških agencij, biti pozoren tudi na to ali digitalna marketinška agencija ponuja storitve grafičnega oblikovanja spletnih strani.

Digitalna marketinška agencija & Spremljanje njenih rezultatov

V odvisnosti od naročenih digitalno marketinških storitev pri različnih ali isti marketinški agenciji, rezultate dela marketing agencije, vežite na sprotno (najmanj mesečno) spremljanje rezultatov. Kakšne rezultate marketinga pri digitalnih agencijah spremljati:

  • vsebinski marketing – spremljajte kakovost in uvrstitev blog zapisov v iskalniku Google (saj ne želite, da digitalna marketinška agencija za vašo spletno stran piše pol leta blog, od tega pisanja pa ni novih obiskovalcev na spletno stran oz. v spletno trgovino)

Primer vsebinskega marketinga in spremljanja rezultatov bloganja [spletna trgovina Pohištvo123.si]

Pri spremljanju rezultatov bloganja digitalne agencije (nekateri za svoje spletne strani sicer blogate sami), ni pomembno, da spremljate samo slovničnost, strokovno ustreznost, PR marketinško všečnost, uporabnost in koristnost blog zapisov, ampak poskušajte od izbrane digitalne agencije dobiti tudi podatke o tem kje v iskalniku Google, “pristanejo” spisani blogi. Če so ti uvrščeni nekje na 5 ali šesti strani Googla, boste zagotovo želeli izbrati digitalno agencijo, ki vam bo blog zapise pisala tako, da bodo ti rangirani na prvi ali vsaj drugi strani Googla.

Spodaj poglejte primer blog zapisa, ki je na Googlu, za spletno trgovino Pohištvo123.si, rangiran na drugi strani Googla, povezava do blog zapisa o dnevnih regali pa je ta: Dnevni regali za večnamensko rabo.

Primer pisanja blogov digitalne agencije za Otroškesobe.com

Na spletni strani Otroškesobe.com, boste kar na vstopni strani (na povezavi) opazili, da tudi na tej spletni strani obstaja kopica blog zapisov (ki jih pišejo blogerji različnih spletnih agencij in blogerji freelancerji). Tudi na tej strani ni kakovostno spisan blog zapis zgolj ocena avtorja ali lastnika/plačnika blogerja, ampak se rezultat bloganja avtorjev speltnih agencij in blogerjev freelancerjev meri skozi to kako je vsak blog zapis posebej, uvrščen v iskalniku Google. Višje kot je uvrščen vsak članek, večji obisk si zaradi spisane vsebine, lahko obeta spletna stran Otroškesobe.com. (p.s.: da tudi na naši strani Neoniz.si, pišemo o otroških sobah, se lahko prepričate s klikom na povezavo).

pisanje bloga

 

  • seo optimizacija spletnih strani – spremljajte uvrščenost vaše spletne trgovine oz. internetne strani, v iskalniku Google, za vsako posamezno, predhodno analizirano ključno besedo, posebej. Če pri digitalno marketinški agenciji naročate zgolj offsite SEO storitev, bodite maksimalno odzivni pri implementaciji navodil za onsite SEO izboljšave spletne strani, sicer pa raje samo spremljajte rezultate optimizacije spletnih strani, obe marketinški aktivnosti (onsite seo + offsite seo) pa prepustite agenciji. Priporočamo: Kakšna je vrednost spletne optimizacije v celotnem spektru digitalnega marketinga
  • Google oglaševanje – mesečno spremljajte število realiziranih konverzij na podlagi zakupljenih ključnih besed (stroškov)
  • oglaševanje na Facebooku – mesečno spremljajte realizacijo prodaje na podlagi oglaševalskih kampanj na Facebooku

NAMIG: rezultat marketinških aktivnosti digitalne agencije, v nekaterih primerih (ponavadi pri spletnih trgovinah) merimo tudi s številom/vnosom produktov v spletne trgovinE oz. z merjenjem hitrosti naraščanja ponudbe spletnih strani. Res da mnogi, manjši lastniki spletnih trgovin in tisti, ki s svojimi spletnimi trgovinami šele začenjate svojo spletno in digitalno pot, vsa potrebna dela za svoje trgovine opravite sami, a večje trgovine in pa tudi spletne trgovine, ki so bolj dinamične in hitro spreminjajo/dodajajo svojo ponudbo, potrebujejo marsikdaj pomoč pri vnosu produktov na spletne police. Če želi digitalna agencija naročniku zagotoviti nenehno naraščanje ponudbe na njihovi spletni strani, se lahko rezultat učinkovitosti digitalno marketinške agencije, meri/ovrednoti tudi z hitrostjo vnosa produktov oz. hitrostjo širjenja ponudbe na spletni strani. Dodaten namig: poglejte ponudbo na spletni strani Sanjski-Sopek.si in vam bo hitro jasno, da širjenje ponudbe ni ravno mačji kašelj (še posebej, če upoštevamo, da morajo storitve in izdelki spletnih strani, biti opisani po t.i. SEO pravilih in v ustrezni strukturi spletne strani):

dodajanje ponudbe na spletno stran

Kako dolgo je potrebna digitalna marketinška agencijo za podjetje

Zelo pomembno vprašanje pri izbiri ustrezne digitalno marketinške agencije je kako dolgo potrebujete storitve agencij. V kolikor ste v svojo digitalno marketinško startegijo vkalkulirali konstantne marketinške stroške, naj bo faš fokus izbire najboljše možne digitalno marketinške agencije usmerjen v agencijo s katero lahko vzpostavite maksimalno kakovosten, dolgoročen, pristen odnos. V kolikor vaša marketinška strategija predvideva omejene digitalne oglaševalske kampanje, poskušajte med agencijami, izbrati takšno, ki vam med izvajanjem marketinških kampanj, omogoča pretok znanj za kasnejše, samostojno izvajanje in upravljanje kampanj na želenih spletnih kanalih. O največjih oglaševalskih agencijah v Sloveniji, pišemo na povezavi.

Opis primera koristnosti digitalno marketinške agencije na portalu Varčevanje-energije.si

Zelo praktičen prikaz primera kako dolgo dejansko neko podjetje potrebuje digitalno marketinško agencijo boste razumeli preko spodnje slike:

digitalna marketinska agencija rezultati

Na zgornji sliki je prikaz dela digitalno marketinške agencije, ki z identificiranimi ključnimi besedami (stolpec fokus besede) želi spletno stran naročnika (Varčevanje-energije.si) pripeljati na prvo stran Googla. Optimizacija spletne strani, ki jo izvaja digitalno marketinška agencija, se je začela avgusta 2019. Do aprila 2020 so se pozicije spletnih strani za fokus ključne besede, spremenile tako kot je prikazano v skrajnem desnem stolpcu. Kako dolgo potrebuje medijski portal Varčevanje-energije.si pomoč digitalne agencije? Sam odloča – če ne vidi premikov (in dodane vrednosti v izboljšanju poslovnih rezultatov, prekine sodelovanje z digitalno agencijo). Sicer pa je doseženo pozicije mogoče še izboljšati, dosežene pozicije je potrebno tudi “braniti”, hkrati pa nikjer ne piše, da so fokus besede, edine besede s katerimi je lahko spletni portal Varčevanje-energije.si, na prvi strani Googla. Odgovor kako dolgo naj digitalno marketinška agencija nudi pomoč se skriva torej v stavku:” tako dolgo dokler iz naročene pomoči pridobivate povrnjena sredstva plus zaslužek”.

Digitalna marketinška agencija za priznane blagovne znamke

Nedvomno je, da si najbolje digitalne agencije najbrž lahko “privoščijo” najboljše, najbolj poznane in na sploh, uveljavljene blagovne znamke. Je pa tudi res, da  velikim blagovnim znamkam, le velike in znane digitalne agencije, lahko ponudijo celovite digitalne rešitve. Od spletnega oglaševanja, grafičnega upravljanja, upravljanja z blagovno znamko, kreative, naprednega marketinga naprej. Lep primer priznane blagovne znamke, ki koristi usluge ene najbolj znanih slovenskih digitalnih agencij. Madwise.si, je primer spletne strani Abanka.

Slovenske najbolj znane digitalne agencije so:

Madwise

Optiweb

Red Orbit