Published by: 0

Glede na to, da vsaj kar se tiče internetnega nastopa preko Googla, obstajata v osnovi dve poti spletnega trženja (plačljive in neplačljive metode spletnega nastopa), in, da o tem lahko preberete praktično na vsaki spletni strani, ki se ukvarja z internetnim marketingom, pospeševanjem prodaje in podobno, smo za naš tokratni zapis, na tem blogu, izbrali nekaj točk, ki resnično odločajo o tem kaj je pomembno za učinkovit spletni nastop in dejansko izboljšanje prodaje preko interneta.

spletno trženje prodaja preko spletaTo, da sama postavitev spletne strani, ne bo dovolj, se boste verjetno strinjali, saj morda že imate sami izkušnjo, da imate izdelano in postavljeno spletno stran že morda celo več let, a le tu in tam, če sploh, kdo pokliče in se zanima za vaš produkt oz. storitev, ki jo predstavljate preko interneta.

Razlog za to je dvojen.

Prvič. Spletni strani je iz dneva v dan na internetu vedno več, pa tudi vsebine na posameznih spletnih straneh, iz dneva v dan naraščajo. Kar logično pomeni, da z večanjem števila igralcev in spletnih vsebin, ki eksponentno naraščajo na internetu, pač pozornost do posamezne spletne strani, usiha.

Drugi razlog pa se skriva v tem, da spletna prodaja in trženje preko interneta, tako kot vsaka druga dejavnost, zahtevata upoštevanje nekaterih zakonitosti, ki pač veljajo v tem poslu, čeprav velikost interneta in enostavnost njegove uporabe, zelo pogosto in najprej, dajeta vtis, da se spletne prodaje in trženja preko interneta lahko gre prav vsak.

Kdor se dlje časa “sprehaja” po internetu, bo prišel do zanimivih ugotovitev, da nad 90% podjetij, deležnikov na internetu, na spletu praktično ne proda nič, še bolj šokanten pa je podatek, da si 99% podjetij, ki prodaja tudi preko interneta, ne povrne stroškov z vložkom, ki ga v splet imajo.

Če niste tega sestavka prebrali natančno, vroče priporočamo, da si ga preberete še enkrat.

Spletno trženje in povečanje prodaje preko interneta ni uspešno za 9 od desetih podjetij, ki se odloči za nastop na internetu. Ta podatek velja tako za Slovenijo, kot tudi za celoten splet.

Preden vas popolnoma prestrašimo in odvrnemo od poskusa, da se spletne prodaje lotite tudi sami, naj povemo, da je zgornja številka visoka tudi zaradi tega, ker:

  1. vanjo sodijo podjetja in posamezniki, ki na področju spletnega trženja nimajo prav nobenih izkušenj (90% teh odneha s spletno prodajo prej kot v treh mesecih, od ostanka jih spet 90% odneha v naslednjih treh mesecih). V prvih dveh letih jih skupno odneha čez 95%.
  2. vanjo sodijo tudi freelancerji in samostojni podjetniki, ki enostavno niti nimajo dovolj časa ali sredstev, da bi se lahko spletne prodaje lotili dejansko sistemsko in resno

Spletna prodaja in trženje sodita v “težavno” osvajanje branže tudi zaradi tega, ker je zaradi hitro spreminjajočega se interneta, za uspeh potrebno biti redno na tekočem z novostmi in novimi, velikimi spletnimi igralci, ki nastajajo tako rekoč na dnevni bazi in se borijo za svoj kruh privržencev (s čimer privržence drugega spletnega kanala odščipnejo konkurenci).

Hkrati pa je potrebno vedeti še naslednje:

Nastop na internetu mika prav vse fizične in pravne osebe ravno zaradi naslednjih lastnosti:

  • internet je velik in s tem daje vtis, da je na njem prostora za prav vse
  • zaradi svoje velikosti daje vtis, da je do uspešnega posla preko interneta, priti enostavno
  • daje lagoden vtis, da je mogoče priti do zaslužka kar iz naslonjača, od doma
  • daje vtis, da je do posla preko interneta mogoče priti enostavno

Pospeševanje prodaje v podjetju (preko interneta)

Točke, ki se jih kljub zgornjemu, vseeno splača upoštevati, če želite zgraditi uspešen posel in prodajo preko interneta, pa so naslednje:

  • če se vam s prodajo preko interneta mudi, je edina pot do novega posla preko spleta ta, da vključite plačljivo oglaševanje na platformah, na katerih ocenjujete, da se nahaja vaša ciljna publika
  • ne glede na to ali se vam s spletnim trženjem mudi ali ne, srednje in dolgoročno zastavite svoj spletni nastop tako, da boste osvojili znanja za učinkovito prodajo preko interneta sami in se s tem rešili “odvisnega odnosa” s ponudnikom plačljivih spletnih kampanj
  • ker del znanja za osvojitev učinkovitega spletnega nastopa, tvorijo tudi izkušnje, začnite z delom preko interneta takoj. Ne glede na to ali imate vklopljene plačljive kampanje ali ne, prvi cilj vam naj bo, da čimprej pridete do prodaje in poslov preko interneta skozi svoje znanje in izkušnje (brez plačljivega oglaševanja)
  • za popolne začetnike pri spletni prodaji, je rok, da pridejo do prve prodaje preko interneta (brez plačljive kampanje) lahko tudi do dveh let, zato vzemite v zakup, da bo za pridobitev znanja odšlo ogromno časa (priporoča pa se vsaj ena ura na delovni dan za delo)
  • kdor je že “udomačen” z delom preko računalnika in z delom preko interneta, lahko prve prodaje preko interneta pričakuje po 6 mesecih dela
  • napredni in izkušeni spletni mojstri bodo do prvih prodaj preko interneta prišli v 30 dneh (brez plačljivih kampanj)

Kaj, koliko in kako je potrebno delati, da bo vaša prodaja preko interneta, dejansko stabilna in konstantna (redna), pa je najbolje, da spremljate še blog slovenskega spletnega blogerja in internetni prodaji, kjer boste dobili ogromno konkretnih napotkov tako, če ste v spletnem trženju začetnik ali že dlje časa.

Zanimiv video o spletni prodaji ponuja tudi DHH d.o.o., ki se ukvarja s trženjem spletnih domen preko interneta:

Ključne oznake besedila: spletno trženje prodaja preko spleta

Dodatni viri:
Neoserv – pospeševanje prodaje na internetu
Finance – kako do učinkovite spletne trgovine