Published by: 0

Kako ste našli ta prispevek? Ste v Google morda vpisali iskalni niz “SEO optimizacija”? Če ste to vi, ste prišli na pravo mesto – takšen izraz je namreč napačen.

Pravilno bi se izrazili, če bi v Google preprosto vpisali “kaj je SEO” ali pa “kaj je spletna optimizacija.” Spletna optimizacija je slovenska verzija angleške kratice SEO. V tem prispevku bomo pojma uporabljali izmenljivo. Kaj pa je spletna optimizacija?

kaj je seo optimizacija

Kaj je spletna optimizacija oz. SEO


SEO
– Search Engine Optimization – oz. spletno optimizacijo lahko definiramo kot postopek, s katerim izboljšujemo vidnost nekega spletnega mesta. 

Spletno optimizacijo izvajamo na spletnih iskalnikih (ang. Search Engines) kot so Google, Firefox, DuckDuckGo, Bing, Yahoo!, itd.

SEO je najbolj razvit na Googlu, saj je Google najpopoularnejši in najobširnejši spletni iskalnik na svetu. Tudi ta prispevek bo zato govoril o izboljševanju vidnosti spletnih mest na Googlu.

Še vedno ne razumemo najbolje?

  • SEO je postopek. – SEO je daljši proces, ki ga izvajamo lahko več tednov, mesecev in let. O ključnem pomenu doslednosti v optimizaciji spletnih strani bomo govorili kasneje. 
  • Z optimizacijo izboljšujemo vidnost nekega spletnega mesta. – Izboljševanje vidljivosti spletnega mesta (oz. spletne strani) je povezano s številom mesečnih obiskovalcev za to spletno mesto.Večja kot je vidljivost spletnega mesta, več ljudi jo bo opazilo in obiskalo. Kako pa poskrbimo, da je vidljivost spletnega mesta boljša?

    Ko ste v Google iskalnik vpisali “kaj je SEO,” vam je Google ponudil na desetine, celo stotine rezultatov. Pa ste videli čisto vse? Najverjetneje ste videli prve 3-4, čeprav je samo na 1. strani Googla ponujenih 10 rezultatov. Kaj lahko iz tega ugotovimo?

    Višja kot je uvrstitev na Googlu, boljša je vidljivost spletne strani. In SEO je skorajda ne veda o tem, kako doseči to lesketajoče se 1. mesto na Googlu.

 

Kako spletna optimizacija transformira spletno stran | Paintball-Ljubljana.si – Fantovščina


Dobra optimizacija bo vašo spletno stran naredila neprepoznavno. Od SEO elementov in SEO sestavin, do copywriting trikov v vsebini – vse to se pojavlja na vrhunsko optimizirani spletni strani Paintball-Ljubljana.si.

Posebej nas je pritegnila optimizacija v prispevku Fantovščina. Obiščite povezavo in poglejte, če že poznate kakšne SEO elemente.

fantovščina - optimizacija

Kako deluje spletna optimizacija | Optimizacija vsebin, SEO pravila, … 


SEO deluje tako, da spletne vsebine prilagajate tako, da so Googlu všeč. Kaj pa je Googlu všeč, in kako to vemo?

Google se zaveda, da ljudje tekmujejo za prva mesta na Googlu. Da bi podpiral “fer igro,” je izdal nekaj osnovnih smernic, ki razložijo, kako bi naj izgledala kakovostna spletna stran. Te smernice poznamo kot t. i. SEO pravila.

Google se teh smernic ni spomnil sam. Izbrane so bile na podlagi tega, kaj je všeč bralcem. Če uporabnikom Googla njegova vsebina ni všeč, lahko preklopijo na drug spletni iskalnik – to pa Googlu še zdaleč ni v interesu. Iz tega sledi …

 

Optimizacija sicer deluje na Google, predvsem pa mora spletno stran urediti za obiskovalce.

 

Optimizacijo ločimo glede na mesto, kjer jo izvajamo. Tako poznamo:

  1. Onsite SEO – deluje direktno na tisti strani, ki jo želimo dvigniti na prvo mesto Googla (t. j. primarna stran),
  2. Offsite SEO – deluje na sekundarnih spletnih mestih (npr. iz socialnih omrežij ali drugih spletnih strani), ter posredno vpliva na uvrstitev naše primarne strani


Obe vrsti optimizacije se med seboj tu in tam razlikujeta, vendar o teh podrobnostih ne bomo govorili v tem prispevku.

 

SEO na spletni strani Prvafina.si – Zavarovanje terjatev


Optimizacija je sicer dokaj univerzalna, vendar vsaka spletna stran ponavadi najde nekaj, po čem se razlikuje od ostalih.

Spletna stran Prvafina.si je navdušila z optimizacijo v prispevku Zavarovanje terjatev. Nekaj splošnih pravil, ki jih je upoštevala so še:

  • pravilna uporaba ključne besede,
  • bolding, bulleting in italics,
  • uporaba povezav,
  • razširjenost na socialna omrežja,
  • uporaba SEO sestavin (npr. Header & Footer),
  • copywriting triki v vsebini, …

zavarovanje terjatev - optimizacija

Prednosti SEO (& kakšne so alternative)

Najbolj konkurenčna alternativa spletni optimizaciji je PPC (Pay Per Click) z Google Ads. To je plačniška strategija za dobro uvrstitev. Pri PPC lastnik spletne strani prvo mesto na Googlu plača vsakič, ko dobi obiskovalca – dobesedno plača vsaki klik.

Če primerjamo obe metodi, se pokažejo prve prednosti SEO:

  1. SEO je brezplačna pot do 1. mesta na Googlu

    Strošek, ki ga optimizacija predstavlja je praktično enak nič. Zakaj? SEO se lahko naučite sami, brez predavanj, brez izpitov, brez certifikata. Večina SEO mojstrov se je v ta posel podalo, ko še ni bil dovolj poznan, da bi predavanja sploh obstajala – zato so samouki.
  2. SEO je organska metoda 

    Ker je neplačniška metoda, je SEO tudi “organska” metoda. Nekateri Googlovi uporabniki iščejo izrecno organsko uvrščene spletne strani, saj te za svoje mesto ne plačajo in po tej logiki ponujajo bolj kakovostno vsebino (kar sicer ni vedno res). 

  3. SEO ponuja dolgotrajne rezultate 

    Ko enkrat dosežete dobro mesto na Googlu in ga nekaj časa vzdržujete, lahko varno sklepate, da Google vaši strani zaupa. Če z optimizacijo takrat prenehate, bodo vaši rezultati ostali nekaj časa nespremenjeni, nato pa počasi padali.
    Prav tako bo lažje doseči dobre rezultate enkrat, ko z optimizacijo spet pričnete. 

Nasprotno od navedenega je PPC neorganska metoda (zato težje dobi zaupanje svojih bralcev), prav tako pa ponuja samo trenutne rezultate. Ko mesto na Googlu prenehate plačevati (in če do takrat niste izvajali nič optimizacije) bo vaša spletna stran strmoglavila na dno rezultatov.

 

Zakaj se večina večjih podjetij odloči za SEO | Ebonitete.si – Bonitetne ocene

Večja podjetja, kot je npr. E bonitete.si, ciljajo na večji trg. To pomeni, da iščejo teme in vsebine, kjer je največ iskalcev. Njihovo trgovanje je zelo odvisno od števila obiskovalcev na spletni strani.

Ker imajo veliko obiskovalcev (med katerimi je le manjši delež potencialnih kupcev), se PPC ne izplača.

bonitetne ocene - optimizacija

Slabosti SEO (& zakaj VELIKO ljudi obupa)

Žal nobena marketinška strategija ni brez napake 🙁

Tudi spletna optimizacija ima svoje “muhe.” Te pa so (pre)pogosto razlog, da veliko ljudi nad optimizacijo preprosto obupa. 

Kaj torej so ti razlogi, ki gasijo upe mladih piscev? V bistvu je samo eden …

  1. Učenje optimizacije je dolgotrajno (še težje pa se je SEO naučiti pravilno, kar pojav rezultatov še samo dodatno zavira).

Ne ustrašite se! Tudi to se da rešiti.

 

Potreba optimizacija za doseg dobrih rezultatov se vidi v obsežnosti blogov na spletnih straneh | Magus.si – Bolečine v kolkih

Na spletni strani Magus.si smo izbrali le eno izmed njihovih blog objav, ki se je uvrstila na prvo mesto – Bolečine v kolkih, na sliki spodaj.

Takšnih prispevkov je na njihovi strani še in še. Vsak od teh prispevkov je optimiziran, optimizirana pa je tudi spletna stran sama. 

V tem vidimo prav koliko dela je potrebega, da dosežemo želene rezultate.

bolečine v kolkih - optimizacija

Kako se lahko naučite spletne optimizacije

Z razvojem Googla se je razvijala tudi veda optimizacije, zato tisti, ki so v poslu že več let, bolje poznajo njegove zahteve in delovanje. Ti ljudje so SEO mojstri in se pojavljajo skoraj povsod, kjer se pojavlja marketing preko Googla.

Tudi v Sloveniji imamo nekaj SEO mojstrov, večina izmed katerih svoja znanja sedaj prenaša na svoje mentorirance. 

Eden izmed teh pomembnih mojstrov je Matija Zajšek, ki ponuja (plačljive) SEO tečaje. Preverite njegovo spletno stran na povezavi. 

Učenje s pomočjo mentorja je boljša možnost iz večih razlogov:

  • pravilne optimizacije se boste naučili hitreje (že v prvih nekaj tednih),
  • rezultate boste videli hitreje,
  • vaša spletna stran bo imela močnejše temelje,
  • ob delu vas mentor vodi in popravlja napake, da se te ne pojavijo v prihodnosti,
  • po tem, ko osvojite osnove, se optimizacije lahko dalje učite sami, …

Sedaj pa na delo …